Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

Followers

Romantik itu perlu dalam sesebuah hubungan

Photobucket 

Assalamualaikum semua...dah lama rasanya aku tak update blog ni,rindu pun ada rasanya..hehehhe...apa khabar semua?sihat?harap korang semua berada dalam keadaan sihat hendaknya..malam ni rasanya aku nak share satu isu ni..dimana isu ini sering diketengahkan bagi mencari kesempurnaan dalam sesebuah hubungan..iaitu ROMANTIK ITU PERLU

Wahhh..tajuk bukan main lagi ye..hehehe...romantik..siapa yang tak suka kalau pasangan dia seorang yang romantik kan..kalau lelaki memang lah tak suka sangat kalau dapat perempuan yang terlebih romantik..nanti dia fikir kita ni mengada-mengada pulak..hahaha...lain kita perempuan kan..kalau boleh nak je pasangan kita tu 24 jam romantik..langsung takda rasa rimas..makin suka adalah kan...hehehe

Dalam sesuatu hubungan itu penting ada TOLAK ANSUR..dalam hal ni memang tak boleh disangkal lagi memang perlu sangat lah kan..tanpa tolak ansur sesama sendiri memang boleh berlakunya "adengan-adengan"yang tak diingini..cube lah kalau salah sorang bertolak ansur..pastinya "adengan" tu tak akan berlaku..cube lah setiap kali bersama terapkan elemen romantik..haa.tak ke bahagia rasa???hehehe...kalau dua2 nak berkeras..dua2 ego sama tinggi memang tak kemana lah jawabnye...

Bila pasangan kita merajuk..pujuk lah dia...tak perlu nak panjang berjela reka ayat..cukup lah sekadar mengeluarkan ayat "MAAFKAN SAYA"..tu pun dan boleh mengubat hati pasangan..jangan lah pulak bila pasangan merajuk kau kata "LANTAK KAU LAH..MERAJUK LAH KAU SORANG2"...memang "GO" lah jawabnye..hahaha..

ini pengalama aku sepanjang aku bergaul dengan orang sekeliling aku..aku pun dah berkahwin..suami aku memang KAKI ROMATIS habis lah..hahaha..sebab tu kami jarang sangat bergaduh...dia jenis yang banyak mengalah...suka buat aku tersenyum...romantik dia tu biar aku je lah yang tahu..tak payah nak bagitahu...hahahahaha..korang kahwin lah n rasa sendiri romantiknya suami kau lepas kahwin..HALAL lagi tu..setiap perbuatan romanti tu semuanya PAHALA kau taaaaauuu...hahaha...

so sebab tu aku kata...ROMANTIK tu perlu dalam sesuatu hubungan..tak payah nak simpan ego tinggi menggunung akhirnya hubungan tak kemana...kalau betul sayang..MENGALAH...mengalah bukan bererti kita KALAH/SALAH...sebab sayangkan hubugan kadang kala kita kene mengalah...ego tolak tepi...tak pun buang terus...tapi jangan lah buang semua ego sampaikan orang kata "kau bagaikan lembu dicucuk hidung"...dah macam kene santau IKOT je apa kata dia..TAK..bukan macam tu...cuma kalau boleh elakkan dari bergaduh lama-lama..lagi2 bergaduh tentang sesuatu hal yang kau rasa TAK PERLU DIPERBESARKAN pun masalah tu..slow talk..duduk berbincang..dari hati ke hati..insyaALLAH semua akan baik2 sahaja


WALLAHUALAM..selamat malam..ni je aku nak kongsikan dengan korang malam ni sebelum tido...kekeke...assalamualaiku

No comments: