Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

SELAMAT HARI BU SEDUNIA

Photobucket


gambar bersama ketika sambut hari raya tahun 2014


umi dan abi bersama cucu-cucu nya..hehehe


Assalamualaikum dunia..assalamualaikum semua..hari ni..esok..dan seterusnya..juga hari2 sebelumnya sememangnya setiap hari adalah hari ibu...SELAMAT HARI IBU SEDUNIA..kepada semua ibu-ibu..terutama sekali umi tercinta Raja Wok binti Raja Omar , SELAMAT HARI IBU umi..terima kasih atas segalanya...atas didikan yang diberi...menjaga makan minum pakai sedari kecil hingga dewasa...pengorbanan seorang ibu dari mengandung hingga melahirkan ku adalah pengorbanan terbesar seorang ibu,aku pun dah jadi ibu..aku melaluinya..merasa..betapa besarnya pengorbanan seorang ibu...mengandung 9 bulan,menahan rasa sakit nak melahirkan..ketika itu aku hanya ingat satu "UMI,beginikah rasanya dia ketika mahu melahirkan aku...beginikah rasa sakitnya nak melahirkan aku...UMI..maafkan salah dan silap along sepanjang hidupku"

Ketika mengandung aku selalu bertanya sendiri
" umi,beginikah rasanya ketika mengandung?happy sangat...rasa bahagia,ada baby dalam perut along,setiap pagi along pegang perut along..rasa happy sangat...

dah masuk 5 bulan,baby mula bergerak
"umi,beginikah rasanya bahagia bila umi merasa pergerakkan along dalam perut umi,macam baby along sedang bergerak dalam perut along sekarang,rasa bahagianya ALLAH S,W.T je yang tahu...terasa baby ke kiri,ke kanan,rasa di tendang,tak sakit pun,cuma rasa ngilu..hehehe...seronok,aktif...mesti ini lah bahagia sebenar2nya kan umi?"

dah masuk 8 bulan
"umi,ketika along dah 8 bulan dalam kandungan,mesti umi dah bz belikan baju baby untuk sambut kelahiran along kan?,duit disimpan secukup2nya untuk pembiayaan hospital,untuk baju,susu along nanti,macam along jugak masa baby aisyah dalam kandungan dah masuk 8 bulan,masa tu along bz siapkan semua benda..mesti umi pun maca along,xsabar rasanya tunggu kelahiran anak pertama,perempuan pulak tu...hehehe..kita sama2 melahirkan anak sulong perempuan,.."

dah fasa akhir,fasa melahirkan,9 bulan+
"Umi,beginikah rasanya sakit nak melahirkan?,sakit...berdenyut2 je pinggang along,tak dapat duduk,tak dapat baring,nak berjalan pun bongkok je badan kerana menahan sakitnya pinggang ni,mesti umi pun merasa yang sama ketika mengalami sakit bersalin kan?..YA ALLAH...masa tu aku cuma terfikirkan umi je..sebak...bukan sebak menahan sakit tu je..tapi sebak mengenangkan pengorbanan umi aku sepanjang menahan sakit bersalin,tapi ALHAMDULILLAH..berkat solat hajat umi dan abi,doa ibu dan ayah mertua,aku selamat melahirkan seorang puteri bernama NUR AISYAH,.semua sakit hilang bila doc perempuan tu angkat baby dan tunjuk kemaluan baby kat aku..dia tanya "sedar tak ni?cuba tengok ni anak lelaki atau perempuan??? aku jawab "alhamdulillah perempuan"...doc tu cakap "bagus la masih sedar,alhamdulillah"...setelah itu,terasa jahitan demi jahitan,aku rasa ianya normal bagi orang bersalin normal,ada sedikit jahitan,tapi semua sakit tadi hilang setelah mendengar suara tangisan puteri aku,dalam hati "begini lah rasa syukur dan teramat bahagia yang dirasa umi aku bila mendengar tangisan aku kan?"
Umi,sekarang anak along dah 1 tahun 3 bulan,cepat je masa berlalu kan?tapi setiap kali along tengok wajah aisyah (seiras aku masa kecik).along selalu teringatkan sakit dan lelah umi dan abi membesarkan along..TERIMA KASIH umi...SELAMAT HARI IBU...along sayang umi(Raja Wok) dan abi( Mustafa Mansur)..terima kasih wink emoticon

No comments: