Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

Followers

barang hantaran



Aku nie kemaruk nak kawen..lagi pown umur dah 23 tahun,rasanya sesuai kot cerita bab kawen kan?..so yuyue sekarang duk fikir tentang barang-barang hantaran untuk pihak lelaki..yuyue ushar2 tadi,and ini senarai yang yuyue jumpa..jom tengok..

Berikut disenaraikan antara barang-barang yang boleh dijadikan hantaran pertunangan / pernikahan bagi pihak perempuan (hantaran yang perempuan nak bagi kat pengantin lelaki):
  1. Sirih junjung / Sirih dara
  2. Baju Melayu & samping / baju kemeja & seluar
  3. Tali Pinggang dan Wallet
  4. Jam Tangan / Handphone /PDA / iPod / Notebook
  5. Kasut & Stokin
  6. Sejadah, Songkok & Kain Pelekat
  7. Al-Qur'an / Tafsir
  8. Tuala
  9. Perfume
  10. Kuih-muih / pulut kuning / pudding / kek / muffin/ coklat atau manisan dan sebagainya
  11. Bunga Rampai / Potpourri
  12. Buah-buahan
Di bawah ini pula senarai barang hantaran bagi pihak lelaki(hantaran yang lelaki nak bagi kat pengantin perempuan):
  1. Cincin bertunang/hadiah tanda mas kahwin
  2. Tepak sirih
  3. Barang Kemas
  4. Jam Tangan / Handphone / Kamera / iPod / PDA /Notebook
  5. Sepersalinan pakaian / kain
  6. Kasut
  7. Handbag
  8. Perfume
  9. Sejadah & Telekung
  10. Al-Qur'an / Tafsir
  11. Kuih-muih / pulut kuning / pudding / kek / muffin / coklat atau manisan dan sebagainya
  12. Bunga Rampai / Potpourri
  13. Buah-buahan
 kalau siapa-siapa yang nak kahwin,tapi tak tau barang hantara yang nak disediakan..leyh berpandukan entry nieyh..lau korang nak sediakan lagi banyak..laagii bagus..untung laaa..ehehe :p

8 comments:

Mira Adzlia said...

klu mtak hantaran kete audi r8 cam syella ley x?hahaha (^_*)

unknown girlz said...

ipod? laptop? menarik2!..
tapi bagi saya jauh lagi nak fikir benda macam ni..hee (:

**NH-Nurul Hidayah** said...

mira : wahh!!!!...bolleeehhh jerr :p

**NH-Nurul Hidayah** said...

unknow : 2 lar...yg nieyh yg yuyue search kat google..grr..hahahah

~Nana BamBam~ said...

pergh..ipod atau laptop? x mampu..ala kasi je bola..hahaha..ok dok ?

**NH-Nurul Hidayah** said...

nana : hahaha..boleh jer tuh..t suh dye makan bola,tido bola,mandi bola..t kang 24 jam ngn bola..susaaahhh....ehehehe

Anonymous said...

wahh..ipad tuh tah leh blah :p

**NH-Nurul Hidayah** said...

ipad?.haha..ipod jer pown :)