Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

Aku tak reti,kau ajar lar bengong!!



Wahahaha..emo giler kot title aku..bukan ape,aku nak lepas rase marah aku kat blog aku nieyh haaa...lau aku lepas marah kat orang tak pasal-pasal lebam muke aku kene belasah kan?..hahaha..oke..berbalik kepada asal balik...yang aku nak marah sangat nieyh,pasal KERJA KOSONG!!..haaa..sekarang lau tengok kat tepi-tepi jalan memang merata-rata KERJA KOSONG,aku nieyh jenis yang tak kisah kerja apa pown sementara dapat kerja KERAJAAN kan..orang ckp lau memilih kerja dunia zaman sekarang,alamatnyer duk menganggur ajew ler kan...so aku buat keputusan untuk cari kerja yang luar dari bidang yang aku belajar,

Sebelum nieyh memang aku dah ada pengalaman kerja,KERJA JURUJUAL,KERJA KAT KANTIN (tolong2 sepupu..gaji dapat weyhh..),KERJA WEB DESIGNER + CARD DESIGN/BANNER/BUSINESS and card2 yang sama waktu dengannya...dan aku ade lar pergi cari kerja kat bangunan kawasan yang ade kerja kosong sebagai KERANI AM...kerani am nieyh biasenye kerja photostat,print2 kertas kan??.buat surat,pos surat...oke...aku tak kisah...kerja halal ape..lagi senang kerja tuh,lagi lar tak membebankan kepala aku nieyh kan..

TAPI yang aku geram sangat tuh!!!...time aku pergi hantar RESUME,awal-awal lagi dah tanya aku sal PENGALAMAN KERJA..memang ler tuh antara soalan WAJIB kan?..so dye tanya aku ada pengalaman dalam bidang AKAUN..aku jenis yang jujur,terus ler ckp

"saya takder pengalaman kerja lau bab akaun,..tapi benda tuh boleh belajar kan?"

oke..aku pulak tnya die..sape yang temuduga sape sekarang?..hahhaha...kau tau ape dye jawab?

"kami nakkan yang berpengalaman,takper,tinggalkan resume,nanti saya kol balik"

aku dengar dari jawapan dye pown dah tau yang aku TAK DAPAT kerja tuh!!..adoi lerr...aku tanya lagi..

"perkerja lama jawatan nieyh still ada?"

dye kata..

"Ada..bulan depan dye dapat tawaran lain,so kami nak cari orang gantikan dye lar nieyh"

oke-oke..tuh maknanya kalau aku dapat kerja tuh,aku sempat ler BELAJAR dari "sifu" yg nak berhenti tuh kan??...

aku tunggu punya tunggu...takder panggilan...so aku try kol..tau ape dye ckp?

"maaf,kami cari yang berpengalaman sahaja"

aiyaaa!!..LAU AKU TAK RETI POWN,KAU AJAR LAR AKU!!!..lagi pown pekerja lama dye tuh still ader...adoiii...kalau nak yang berpengalaman aje yng kerja,ape kate kau kidnep pekerja lain yang dah berpengalaman bawak masuk lam syarikat kau!!...kau ingat semua yang berpengalaman tuh terus "berpengalaman" bile keluar dari perot mak dyeorang?..kalau tak pelajar cmner nak tambah pengalaman...hurrmm..tak reti dah haku..lau tak kerja,ckp aku pilih kerja....bila aku cari kerja..cmnieyh r...cube lar TEST aku dulu..nieyh tak.

kadang-kadang aku pergi mintak kerja,aku tak diambil kerja kerana aku ada sijil DIPLOMA...boleh?????...dah aku ckp aku nieyh jenis leyh masuk dengan sume kerja..ambik jer lar...ada sijil pown susah nak kerja..lau xder lagi lar susah.....DUNIA ooooo DUNIA..


No comments: