Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

Tak payah nak ber'sial sangat lar

بِسْـــم اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Member : weyh yuyue,kau tengok minah nak lintas jalan tuh..pakai tudung da cantik..tapiiii..

Yuyue : kau nieyh,nak bertapi-tapi jer keje..amende?

Member : pakaian dye tuh macam sial!!!...fesyen lar konon

Yuyue : tak payah nak bagi pangakat SIAL sangat lar kat orang

Member : Tapi ko cube lar tengok....macam da rosak jer aku tengok minah bertudung sekarang,ikot fesyen entah pape..sarung tudung pown bukan ikhlas,nak ikot peredaran semasa..pakai tudung selang hari...ape kes!!

Yuyue : Amboi-amboi..kau bercakap macam orang kat sebelah kau nieyh minah tak bertudung jer ey...alaaa..dyeorang pakai selang hari pown,sekurang-kurangnya dyeorang SARUNG lar jugak tudung tuh..ner tau nanti ALLAH bukak pintu hati dyeorang untuk terus bertudung..sekurang-kurangnya dyeorang SARUNG gak kat kepala kan?..kau??kau ade?? <--- dia tak bertudung / tak pernah bertudung

Member : alaaa..terkena lagiii =_='

Jangan sedap mulut nak mengata orang,sebelum nak bagi PANGKAT sial segala bagai tuh,kita nilai diri kita dulu cmner..elok ke kita?da cukup baik ke?da tertutup sangat ker?betul ke cara pemakaian aku nieyh?..jangan nanti PANGKAT yang kita bagi kat orang tuh berbalik kepada kita semula..tak ke MALU???..kita hanya mampu melihat dan menegur secara baik..bukanlah secara kasar dengan mengata,mengutuk,itu lebih kepada KEBURUKKAN,bukan KEBAIKKAN...so kalau boleh elakkan okeh :)

4 comments:

Nan said...

alahai~ mengate bukan maen~

Abang Stalker said...

kata org dia yg lbh..wawawaa ;))



kata org,ukur bju dibdn sdri. ;)

**NH-Nurul Hidayah** said...

syg : tahu tak per

**NH-Nurul Hidayah** said...

abg stalker : ehehe..betul tu,