Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

Bila bos suruh buka tudung part 2

Assalamualaikum

TOPIK :Bila bos suruh buka tudung part 2
DATE :07 / 07 / 2011
NOTA KAKI :lama2 nanti aku gerenti berhenti kerja!!!


Kelmarin yuyue da tulis pasal bos yuyue bukak tudung kan??ari nieyh dye wat hal lagi!!!..aiyaaaaaa..sampai bila yuyue nak TAHAN!!

Baru jer seminggu yuyue start kerja kat citu..bos da mula wat HAL!!!...mula2 dye mintak yuyue SUAPKAN UBAT..kelmarin dye suh yuyue BUKA TUDUNG..ari nieyh pown same..mintak yuyue buka tudung...aiyaaaaakkk!!!!..berapa lama yuyue dapat bertahan tuh yuyue tak pasti..tapi kalau tahap kesabaran yuyue da sampai kemuncak!!..yuyue gerenti akan berhenti kerja..

SORRY BOS!!!

dialog dia mintak buka tudung

Bos : "Saya nak tengok sangat awak buka tudung,ini permintaan saya"

Yuye : "haaa??xleyh lar bos..aurat tuh"

Bos : "Alaa..kalau nak ikotkan semua pown aurat,saya nak tgok sangat RUPA awak yg sebenar"

Yuyue : "laarrr..nieyh saya yg sebenar lar nieyh...kan nampak muke saya nieyh haaa"

Bos : "yer..tapi tak nampak sepenuhnya..kalau nampak rambut baru nampak penuh"

Yuyue : "ishk...tak boleh lar bos...tak baik..nakal jer bos niey "

Bos : "Laa..bukan nakal..memang saya nak tengok..saya rasa tak tenteram..saya perlu mencari ketenangan dengan melihat seseorang"

Yuyue : "ishk bos nieyh..ada cara lebih baik untuk cari ketenangan.. <--dye faham per maksud yuyue nieyh" 


Bos : "saya nak tengok jer...tak sama awak pakai tudung dengan tak pakai tudung..lain" 

Yuyue : "Sama jer bos,tak bertukar wajah saya nieyh kalau saya pakai tudung..tak boleh bos..aurat"

Bos : "tak sama,macam kotak rokok..kalau kita tak bukak kotak rokok tuh,kita tak tahu apa isi dalam kotak tuh kan?..kita tengok pada luaran jer..dalaman kita tak nampak <---owh...dye bagi perumpamaan"  

Yuyue : "yer lar bos..tuh sebab "kepala" rokok tak terkeluar macam MUKA saya..kalau "kepala" rokok tuh terkeluar cikit,kita tahu apa isi dalam kotak tuh kan??..tetap merbahaya kan??<-- perli cikit...sama jugak dengan saya..kan da nampak MUKA saya..jadi rasanya tak perlu lar nak buka2 tunjuk rambut.muke saya tetap cmnieyh jugak..takkan berubah bos...ehehe"  

Bos : "owh..bijak awak menjawab" 

Yuyue : "bukan masalh bijak..tapi ikot logik lar bos..heehhe"  

Bos : "Ikot lar..mungkin itu pegangan awak..prinsip awak..tapi saya betul2 nak tengok"  

Yuyue : "maaf lar b0s..memang tak boleh :)"  

Bos : "kadang-kadang kita kena mengalah kerana kasihan"  

Yuyue : "ehehe..tak boleh la bos"

Panjang gak perbualan kami tadi...kalau nak taip semua memang tak tertaip lar kan..so rasenya korang leyh bayangkan sendiri kesudahannya..MEMANG R TAK BUKA!!!!.. Hurm...bulan nieyh jer kot kerja..kalau wat hal lagi..BERHENTI ler jawabnya..sape leyh tahan cmnieyh??..korang leyh tahan??sila komen okeyh :)

12 comments:

Puan tia said...

ohhh ni dh mcm seitan duk sebelah ni..jgn layan...lagi2 dapat bos cmtu ..ishhh bahaya2..kalau iman kita cair habisla...

**NH-Nurul Hidayah** said...

Tahu tak per..penat melayan bos haaaa..hurmmm

Nadya O'Conner said...

ish..ada ker bos macam tu??takotnyew..

entry terbaru::#4 Spontaneous Thursday | ツ Miss Nadya Punyer Blog ツ

Zura said...

suruh dia bg sejuta dulu...hahaha..bile dia dh bg sejuta jgn bukak tudung...padan muke dia kena tipu...

**NH-Nurul Hidayah** said...

zura : ehehe..nakal

**NH-Nurul Hidayah** said...

nadya : tahu tak per

Nash said...

jahat2.. bos tu tue ke muda mudi yu?

shafiqabdshukor said...

x bley nak report kat sape2 ke??
jahat tol..
tp bijak la awak menjawab...
like..like..like...

Awan Biru said...

Sis berhenti sajalah. Mana tahu esok lusa dia buat benda tak senonoh kat sis. Minta simpang malaikat 44. Boss tu pun tak faham bahasa Malaysiakah? Dah kata tak boleh, tak bolehlahkan. Ada plak bandingkan dengan rokok.

**NH-Nurul Hidayah** said...

nash : da tua,ada anak bini

**NH-Nurul Hidayah** said...

syafiq : nak report jugak nieyh..xtahan

**NH-Nurul Hidayah** said...

awan : tahu tak per..OTW GAK BERHENTI NIEYH