Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

Kau gemok,gerenti tak dapat keje

Assalamualaikum

TOPIK : Kau gemok,gerenti tak dapat keje
DATE : 28 / 06 / 2011
NOTA KAKI : lau aku tahu,tak payah susah2 nak belajar tinggi2
ENTRY : ...... Sila klik "READ MORE" yer yunk!! :)


Memang makan hati berulamkan jantung lar kan kalau ianya berlaku pada kita sendiri...aishkk...mulut macam longkang kot!!!!..suka suki jer...member yuyue ada msg tadi,kiteorang ada cakap sal kerja,kebetulan tadi yuyue pown dalam kul 5 petang ada temuduga mengejut!!!..haaa..ramai yang tak caye yuyue g temuduga kul 5 petang!!

"temuduga apa kul 5 petang?..cm tak leyh caya jer"
wat pe nak tipu..yuyue gtau apa yang betul...dah bos dye nak yuyue datang kul 5,nak tak nak kena pegi lar kan..

"awak balik dulu,nanti apa2 saya kol awak balik yer"
yuyue tak berapa yakin kalau dye ckp cmtuh..cm was2 jer

"aku dapat keje ke tak nieyh?"
tapi yuyue tak kisah,yuyue da wat yang terbaik da...dapat ke tak,tuh sume rezeki lar kan...oke2..cite pasal member yuyue tadi..ada lar member dye ckp

"kau pegi temuduga yana?gerenti kau tak dapat..kau badan da lar gedempol"
aiyak..si yana tuh cite lar kat yuyue...adoiii...ade ke patot ckp cm tuh...si yana tuh pulak biarkan jer orang mengata dye..kalu yuyue,yuyue sepak jer..kasi "ajar" cikit..errr..bongok!! (terasa gak coz yuyue pown makin tembam sekarang haaaa..)

betul ker sekarang KERJA pown pilih kasih??..RUPA lagi penting dari HASIL KERJA atau SIJIL yang kita belajar tuh??elok tak payah belajar tinggi-tinggi..jaga muka jer hari2..menghabiskan DUIT dengan perbuatan sia2...adoi...manusia zaman sekarang..NAFSU semata-mata

NOTA KAKI : lau aku tahu,tak payah susah2 nak belajar tinggi2,tak payah naku bayar pinjaman beribu2..hampeh!!

4 comments:

Nabila Huda said...

pernak kena jugak. semua orang ada hak masing2. x da sapa yang boleh halang.

**NH-Nurul Hidayah** said...

memang lar,tapi kalau semua nak pilih rupe,elok semua xpayah blajar tinggi2..jage muke 24jam..ehhee

Syazana Justme said...

huhu..tak patut mcm 2..spatotnya tgk pd kualiti kerja,bkn fizikal semata2..

**NH-Nurul Hidayah** said...

syazana : haaaa..betol2...tak der rase sia2 masa belajar bertingkat2 dulu kan??..ehehehe..tak membazir bayar balik pinjaman tuh :p