Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

kpop malaysia?maaf..saya tidak berminat

Assalamualaikum

seperti yg kite ketahui,KPOP kini telah menular ke malaysia..and yang seperti kite tahu jugak,ada beberapa kumpulan yang telah ditubuhkan menyerupai KPOP...tapi yg pelik,nape guna nama KPOP MALAYSIA?..setahu yuyue "K" tuh bermaksud KOREA kan?..nape?kte pown nyanyi lam bahasa korea ke per?..naaahhh...terang2 org malaysia nieyh suke meniru..memang lar dye ckp KPOP MALAYSIA,p nape nak letak jugak "K" kat depan tuh..nape x di gantikan dengan "M"..jd MPOP jer..oke gak tuh...xpayah nak tambah2 MALAYSIA kt belakang...

And yg yuyue xberapa suke sal KPOP malaysia nieyh,dyeorg ikot sebijik,bulat2 cm org korea...helloooo..kite kena ada sifat "sedar diri" yer..kite bukan duk kat tempat dyeorang,kite duk kat tanah air sendiri,so wat pe nak ikot-ikot cara pemakaian dyeorang,dyeorang nak dedah lutut sampai ke peha,and tayang ketiak,kite pown nak dedah sama,..kita kena fikirkan apa kata sekeliling,dyeorang lau nak berbikini jer pown,orang sane xkesah punyer,coz da memang budaya dyeorang mcm tuh..so xleyh nak cakap ape larkan..tapi kita nieyh yang duk kat MALAYSIA yg penuh dengan adat dan budaya leyh pulak nak ikot cara pemakaian yang agak terdedah tuh...bukan agak terdedah kot,da memang terdedah!!!...yeee..memang malaysia nieyh PANAS cuacanya,sebb tuh kot dyeorag pakai singkat2,t senang nak masuk angin....hahaahha..upsss...naaahhh..salah ke yuyue ckp cmnie?yuyue ckp apa yg yuyue rase betol..hurmm..entah lar..

gula-gula

Kalau dyeorang xletak nama kumpulan GULA-GULA,mati2 yuyue igt dyeorg nieyh org korea...tapi memang agak heran lar coz muke dyeorg mcm org kita2 jer kan...elok ke berpakaian macam nieyh?..kita duk marah2 org luar datang pakai singkat2,di suruhnya berpakaian sopan,tapi tengok lar orang sendiri...lepas nieyh korang da xleyh nak larang2 org luar nak datang cini kena jaga pemakaian,coz yuyue tgok kita sendiri pown lebeyh kurang cm dyeorang..malu!!!!...maaf lau yuyue agak emo..p korang pown punya pendapat yg sama bukan??...yuyue rase kpop malaysia (PEREMPUAN) lau yer pown,pakai lar sopan2..pakai jeans ker.baru r oke...adoiihh..entah lar..kite melarang,tapi kite sendiri yg buat...hurmm

xpasti pe nama kumpulan nieyh

kalau korang suh yuyue bg pendapat sal pic kat atas nieyh (kpop) ngn pic GULA-GULA(kpop malaysia) tuh,yuyue pilih yg bawah nieyh lar..npk SOPAN cikit lar kot.... :)
+
+
+


haaa..yg nieyh pulak LELAKI..24:7?..cm pelik jer..nak tiru cm 2PM ker per??...haha..mcm kelakar jer kot 24:7 tuh..ape maksud disebalik nama kumpulan dyeorang tuh yuyue xpasti..tapi perlu ker bergambar bukak2 baju??sampai npk PUSAT kot...adusss...kalau lelaki tuh bukan MELAYU,yuyue xkesah dye nk pakai mcm tuh..p lau lelaki MELAYU a.k.a ISLAM..rasenyer xelok lar kot kan..asak KPOP jer kene dedah-dedah..asal lar org kite nieyh suke sgt tiru2 p'makaian org luar,bukan oke pown bergambar cmnieyh...mula2 yuyue tgok pic dyeorg nieyh,memek muke yuyue berubah..XSUKA!!!!!...memang yuyue awal2 xkn minat kumpulan dyeorang nieyh..maaf oke :) coz terserlah kot MENIRU imej org...errr...xleyh ke pakai tutup-tutup jer??..yuyue tgok KPOP korea pakai tutup2 oke jer..encem gak..meletup gak..contohnya :-

super junior

haaaa..lau pakai cmnieyh kan oke..encem2 jer tgok..xder terdedah pown p MELETUP jugak..nampak KEMAS..kalau lar kpop malaysia pown berpakaian mcm nieyh..memang yuyue suke weyh!!!..npk encem jer..sedap nk pandang2..betol x??..memang r ade kpop korea pakai dedah2,tapi 2 xjd masalah bg dyeorg..tapi kita duk kat MALAYSIA,so ikot cara pemakaian yg betol,itu yg sepatutnya..

Bukan yuyue xnk sokong artis malaysia,and menjunjung artis luar,tapi lau cm gini rupanya,nk support ker?yuyue nie "pemerhati' artis2 malaysia..yer lar..peminat memang lar "pemerhati' yang paling peka kan??kalau yg oke,yuyue support..tapi lau yuyue rase xoke..yuyue tolak tepi jer..maaf lar yer :)

--DONE--

8 comments:

epy (jerr..) said...

HAHA buruk bebenor!

Sembang2 wif Yuyue said...

hahaha..bukan ke lelaki suke yg cekci2??..ehehe :p

anisa said...

tu la,
mmg buruk bebenor.
y laki mlysie tu bjet seksi aa

sori t'emo lebih3
:D

Sembang2 wif Yuyue said...

anisa : hahahaha..bajet seksi jer tuh..badan xder ketol2 pown..ngeh2 :p

Seimura said...

Wakakaka. ROFL~

Gula-gula. Dah la peha masing2 besar2, ade hati nak tiru awek Korea yg semua kaki cantik, kurus dan slim. Please...

Yg lelaki tu pon dah macm gay aku tengok. hai ape nak jadi laa...

thanks yuyue kongsi pasal benda ni. haha. kalau ko tak post entry ni, aku tak tau pun ade wujud k-pop malaysia. yucks nama pon dh geli aku dengar, haprak.

setuju xperlu kot guna k-pop malaysia. guna la m-pop. kekeke.

Sembang2 wif Yuyue said...

hahaha...org malaysia nieyh suke meniru,xsedar yg kite niey duk kat "kaki sendiri"...

m-pop agy oke kan..apeww da malaysia niey..."buatan malaysia"..tapi korea yg dapat nama..hahaha.. :)

@wad said...

haha... gelinya... >_<

Sembang2 wif Yuyue said...

TAHUUU XPE :)