Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

tips menambah follower di blog

Cara Mudah dan Cepat Tambah Bilangan Followers Blog

1. Buat Contest dan Tetapkan Syarat Wajib Follow
Ya, cara ini aried lihat sangat berkesan dan boleh menambah bilangan followers dengan cepat sekali. Namun begitu risikonya atau cabarannya tetap ada iaitu selepas contest tamat maka tidak mustahil mereka akan terus berhenti follow blog kamu itu. Ini kerana mereka hanya follow bagi memenuhi syarat yang ditetapkan sahaja.
Walaubagaimanapun aried berani jamin bahawa ada ramai blogger yang cukup pantang dan tidak suka jika syarat wajib jadi follower ini dijadikan syarat seperti dalam artikel ” Kenapa Kamu Buat Syarat Wajib Jadi Followers” ini.

2. I Follow U, U Follow I
Sambil tinggal jejak semasa blogwalking, maka akan ada ramai yang menggunakan teknik ini dengan meninggalkan sedikit note di shoutbox menyatakan mereka telah follow blog kamu dan mahukan kamu juga followe blog dia.
Walaupun mudah, namun mungkin sahaja ada berlaku penipuan dan sangat jelas bahawa mereka hanya ingin menambah followers blog mereka dan bukan mahu follow blog kita.

3. Artikel Mantap
Ini merupakan cara yang paling tepat sekali dalam menambah bilangan followers kerana readers follow blog kita tanpa paksaan malah mereka merasakan blog kita menarik bagi mereka. Namun begitu, cara ini mungkin sukar dilakukan kerana artikel yang mantap ini mungkin terlalu subjektif.

4. Bilangan Followers Yang Ramai
Jika sesebuah blog itu sudah mempunyai bilangan followers yang ramai, maka sangat mudah bagi blog itu terus menambah bilangan followers blognya itu kerana aura yang dibawa dan ditunjukkan dari jumlah followers yang ramai.
--DONE--

4 comments:

iniialahaku said...

lebih suka y no 3....suka fllow yg isi mntap...


hurm..yg sndiri xmntap,cmna ek???hehehe

Nurul Hidayah said...

HAHA...xesemestinyer kot...yg KELAKAR byk menarik perhatian..kan2??ehe

Aida Azryn said...

yg pertama,xsetuju la kalau syarat follow tu sebagai wajib. sebab ia seolah memaksa orang tu follow kita pulak kan?so,kalau buat contest pun,kalau bab follow tu tpulang kpd diorang la sama ada nak follow or x.. so dari situ kita akan tahu,mereka follow kita ikhlas or tak. kalau kita letak wajib follow. xmustahil diorang follow juz penuhi syarat contest je. bila dah abis,diorang unfollow. hmm..

yang kedua tu pun sama. ayat macam memaksa orang tu follow kita semula. macam tak best la kan?nampak macam tak ikhlas pulak. :)

Nurul Hidayah said...

wah2.aida...banyak membebel yer~~~~~~...huhu..beto2 2 syg :)