Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

++BUANG BAYI(bongok!!!)++

Bayi baru lahir dibuang dalam semak
 
BAYI lelaki yang ditemui dalam semak berdekatan taska di Kampung Titi Teduri, Pulai, semalam.



BALING 12 Okt. – Seorang bayi lelaki baru lahir berbalut dengan tuala, ditemui ditinggalkan dalam semak di tepi pagar berdekatan sebuah Taman Asuhan Kanak-Kanak (Taska) di Kampung Titi Teduri, Mukim Pulai di sini hari ini.
Bayi yang terdapat kesan luka di badan akibat terkena duri, ditemui pekerja dan pemilik taska berkenaan pukul 10 pagi ini dan kemudian membuat laporan polis.
Bayi seberat tiga kilogram itu dengan tali pusatnya sudah dipotong ditemui dalam keadaan lemah dan terdapat semut di badannya.
Bayi lelaki berkenaan dipercayai baru dilahirkan beberapa jam sebelum ditemui dan turut ditemui bersama bayi itu adalah urinya yang diletakkan berdekatan bayi itu.
Kesan darah turut ditemui dalam kawasan pagar taska itu serta di kawasan bayi ditinggalkan.
Pemilik taska terbabit, Siti Hawa Othman, 40, berkata dua guru di taska itu terpandang tompokan darah ketika membantu pelajar memberus gigi di kawasan itu sebelum bayi berkenaan ditemui pada jarak tiga kaki dari mereka berdiri.
Berpandukan tompokan darah di atas simen dalam kawasan taska terbabit, dua guru terbabit membuat siasatan hingga menemui bayi yang berbungkus dengan sehelai tuala dalam semak di sebelah pagar taska itu.
Siti Hawa yang mengambil dan membersihkan kotoran yang terlekat di badan bayi berkenaan kemudian membuat laporan polis.
Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) daerah Baling, Amelia Shatirah Dorahim berkata, bayi berkenaan dihantar ke Hospital Daerah Baling selepas pemilik taska membuat laporan polis.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Baling, Supritendan Mohd. Daut Md. Hasan mengesahkan, polis menerima laporan penemuan bayi itu dan siasatan sedang dijalankan untuk mengesan ibu bayi itu dan pasangannya serta individu terlibat.
Bayi berkenaan dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim Sungai Petani petang ini untuk rawatan lanjut berikutan jangkitan kuman. – BERNAMA

Seorang bayi lelaki yang masih hidup ditemui disumbat dalam sebuah beg kertas sebelum disangkut pada sebatang tiang papan tanda di simpang lampu isyarat di Brunfield di Seksyen 13. Bayi seperti ini tidak didaftar di Pejabat Pendaftaran. Adapun yang didaftarkan tahun lepas, bilangan bayi Melayu luar nikah adalah seramai lebih dari 17,000 orang !!, purata setiap negeri lebih 1000 orang !! Dan 5 lalu lalu berjumlah hampir 80,000 bayi Melayu-luar-nikah !!



KUBANG PASU 19 Sept. – Seorang bayi perempuan yang masih bertali pusat menerima nasib malang apabila dibuang ibunya sendiri di belakang pintu dapur sebuah rumah di Taman Rasa Sayang di sini, semalam.
Tidak cukup dengan itu, seorang gadis dipercayai ibu bayi berkenaan telah berpura-pura kononnya ‘menemui’ seorang bayi di belakang rumah tersebut kira-kira pukul 8 malam semalam.
Difahamkan, bayi tersebut dibuang ibunya sendiri yang merupakan seorang penuntut di salah sebuah institut pengajian tinggi awam (IPTA) di daerah ini.
Gadis tersebut yang berusia 20 tahun, dikatakan melahirkan bayi tersebut di rumahnya namun bertindak membuang bayinya di belakang rumah itu bagi mengelakkan perkara tersebut diketahui ramai.
Timbalan Ketua Polis daerah, Deputi Supritendan Ibrahim Mohd. Yusoff memberitahu, bayi itu kemudiannya dibawa ke Hospital Jitra untuk mendapatkan rawatan.
Menurutnya, hasil siasatan, polis kemudian menahan seorang penuntut IPTA berusia 20 tahun pada pukul 9 malam bagi membantu siasatan.
“Pelajar terbabit ditahan di kawasan berhampiran dan dia ketika ini menerima rawatan di hospital sama,” katanya.
Ibrahim berkata, kes itu disiasat di bawah Seksyen 317 Kanun Keseksaan.

Keluarga sambut raya terkejut dengan penemuan bayi

15/09/2010 9:10pm
Oleh AZRAN FITRI RAHIM
KOTA BHARU 15 Sept. – Kegembiraan sebuah keluarga menyambut Hari Raya Aidilfitri di Kampung Salor dekat sini terbantut apabila mereka dikejutkan dengan penemuan seorang bayi perempuan yang masih hidup dan ditinggalkan di beranda rumah keluarga itu, hari ini.
Bayi seberat 2.5 kilogram itu ditemui oleh Mohssin Sheikh Mohammad, 50, selepas diberitahu oleh anak saudaranya berusia 19 tahun yang terdengar tangisan bayi itu kira-kira pukul 8 pagi.
Mohssin yang pulang bercuti di rumah keluarganya di kampung berkata, sebaik sahaja dimaklumkan, dia terus membuka pintu dan mendapati bayi perempuan yang diselimut dengan kain lampin serta tuala itu diletakkan di atas beranda rumahnya. – Utusan.
 Bayi maut dicampak dari kenderaan bergerak
15/09/2010 9:11pm
Oleh SOPI SAMAILE
SIBU 15 Sept. – Seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan dan masih bertali pusat dicampak keluar dari sebuah kenderaan yang sedang bergerak sehingga menyebabkan kepalanya pecah.
Perbuatan kejam itu berlaku di sebuah lorong di kawasan Perumahan Taman Rajang di sini malam tadi.
Mayat bayi yang dibungkus dengan kertas suratkhabar dan dimasukkan ke dalam beg plastik hitam itu ditemui seorang peniaga wanita yang kebetulan lalu di lorong berkenaan antara pukul 9 hingga 10 malam. – Utusan

Bayi lelaki ditinggalkan di bawah jambatan

15/09/2010 9:12pm
Oleh KHAIRUL ABIDIN NUAR
IPOH 15 Sept. – Seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan ditemui ditinggalkan di atas beberapa batang paip di bawah sebuah jambatan di Kampung Cegar, Bidor di sini petang ini.
Bayi malang itu ditinggalkan kira-kira 1.5 kilometer dari Taman Rekreasi Air Panas Sungai Kelah dan ditemui seorang wanita pada pukul 5.30 petang.
Timbalan Ketua Polis Daerah Tapah, Deputi Supritendan Abdullah Arshad berkata, bayi yang masih bertali pusat itu dalam keadaan sihat dan dibawa ke Klinik Kesihatan Sungkai untuk pemeriksaan lanjut. – Utusan
Menyambut 10 Malam Terakhir Ramadan …

Gambar baby yang dibuang di tiang papan tanda, Astagfirullahazim….

Ogos 29, 2010
oleh syahrilkadir



* gambar Jidin Giding
Seorang bayi lelaki yang masih hidup ditemui disumbat dalam sebuah beg kertas sebelum disangkut pada sebatang tiang papan tanda di simpang lampu isyarat di Brunfield di Seksyen 13 di sini semalam
Ketika ditemui kira-kira pukul 5.30 petang itu, bayi malang yang dibaluti dengan kain batik tersebut masih bertali pusat dan mempunyai uri.
Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Noor Azam Jamaluddin berkata, siasatan awal mendapati bayi tersebut dilahirkan kurang dari 24 jam
apalagi nak dikata…


Ya ALLAH...bayi yg xbersalah jd mangsa perbuatan manusia yg tiada hati perot..aper salah bby tuh??,kalo xnk bby,jgn lar cari masalah,sape suh ko g wt benda terkutok tuh!!!bile da mengandong,gugurkan bby tuh,lau xgugur pown bile da beranak,g buang bby tuh..BENGONG!!!..aku xfham lar ngn remaja zaman sekarang,aku pown bukn lar baik sgt,tapi aku mintak JAOOOHHH lar ngn benda2 tuh sume,da lar BERZINA tuh da satu dosa BESAR,g tmbh pulak DOSA buang bby..hurm...lau yer pown ko xnk ank tuh,bg jerk kt orang yg nk anak,orang laen punyer lar nk anak,tapi ko g buang..terlalu banyak kes2 cmnieyh sekarang,lam surat khabar eyh dktekan hampir tiap2 hari cerita sal buang anak,yg pelik tuh,sume MELAYU,ISLAM,lau org india ker,cina ker aku xder lar kisah sgt,cie orang MELAYU,cm xder agama..siae harus dipersalahkn??ibu bapa??..xsemestinyer larh,tuh terpulang pada diri sendiri samaada nk pilih jln ner,lurus atau bengkang bengkok..ADUH!!!aku bukn per,bukan k emo2 sgt,tapi per saah bby tuh??..lau ko xnk,tinggal jer bby uh kt depan umah aku,biar aku jage...wew~~~ape nk jadi....
Mahasiswa IPTA buang bayi di belakang dapur

No comments: