Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

Contest : Menguji minda by LadyDiana






 

nak join? : klik gambar diatas :)

Soalan pertama :
 
Dalam sebuah rumah ada 8 orang gadis..
Setiap gadis ada 8 ekor kucing..
Setiap kucing menangkap 8 ekor tikus..
Berapakan bilangan 

jwpn :  
1. Kepala di rumah itu??
 
8+64+512=584 
 
2.bilangan kaki
 
kaki perempuan 16, kaki kucing 256, kaki tikus 2048 = total 2320
 
3.Bilangan mata
 
mata perempuan 16, mata kucing 128. mata tikus 1024 = total 1168
(nieyh yuyue tanya nan..gagaga) 
 

 
Soalan kedua :
 
Badanku hijau..mataku merah..aku berjalan mengundur..
Siapa aku??
 
jwp : Ubat nyamuk!!!

 
Soalan ketiga :

 
Dua tolak satu =jwpn :  jatuh larrrr 1 tuh..hahaha :p

 
Soalan keempat :
 
Seekor burung terbang di udara,tiba2 sebuah kapal terbang melimpas burung tersebut. Tiba2 burung itu jatuh ke tanah. kenapa burung tu jatuh??
 
jwpn :  
burung itu tutup telinga sebab kuat sangat bunyi kapal terbang,lepas tu dia jatuh la sebab burung tuh tak kibas sayap dia!!!toll taaa??..

 
Soalan ke 5 :
 
Pak Ali ada sebuah kebun buah. Dalam kebun buah tersebut ditanam bermacam2 buah. Pada suatu hari, kebun tersebut terbakar. Tetapi hanya 3 jenih buah yang tidak terbakar.  Nyatakan 3 jenis buah yang tidak terbakar.
 
Jwpn :
1-Buah cempedak kerana ia berada di luar pagar dusun tu...hanya kawasan dalam dusun tu jer yang terbakar
 
2-Yang kedua ialah buah pisang emas. Kerana ia sudah dibawa belayar. Tak ada lagi dalam dusun tu...kira selamatlah daripada menjadi pisang hangus
 
3-buah keranji. Sebab? Ek eleh korang, buah keranji kan ada dalam perahu...tak ada kat dusun tu...tentulah tak terbakar
 
hehehe :p
 
yuyue tag
http://www.aidaazryn.com/
http://mengoms.blogspot.com/
 
tak janji dyeorang join ke x :)
 
 
Photobucket

4 comments:

Lady Diana @ Lat'z said...

hehe..wah..pandai juga yuyue ni..cuma salah 1 je jawapan dia salah...yuyue baca betul2 soalan yg diberikan k..(^.^)

**NH-Nurul Hidayah** said...

alaaa :(

Lady Diana @ Lat'z said...

jawapan yg nan bagi tu..huhu

Lady Diana @ Lat'z said...

Tahniah..(^.^)...sekali gagal cuba lagi hingga berjaya..

http://er-lz.blogspot.com/2011/08/pemenang-bagi-contest-menguji-minda-by.html