Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

KERJA SEBAGAI KERANI ATAU SEBAGAI CALON ISTERI?

Assalamualaikum

TOPIK :KERJA SEBAGAI KERANI ATAU SEBAGAI CALON ISTERI?
DATE :07 / 07 / 2011
NOTA KAKI :Sepatutnya dye sudah tahu dan tak perlu dibagitahu


Seminggu yuyue kerja di tempat baru nieyh..langsung tak pernah AMAN..ada jer rasa

*MALAS
*MENYAMPAH
*GELI GELEMAM

kenapa??rasanya korang da tahu kot kan...yuyue langsung tak rasa SELAMAT..bangun pagi bila ingat kerja,yuyue rasa TERTEKAN..orang seperti BOS yuyue,yang dah berumur,ada anak,isteri pown baik..orang yang penuh dengan ilmu agama,pernah bagi ceramah..sepatutnya lebih BIJAK tentang aurat,..tentang DOSA dan PAHALA,..tapi sekarang yuyue pulak yang INGATKAN dye...memang manusia mudah LUPA..tapi kalau dah hari-hari soal benda yang sama,dan hari-hari jugak yuyue ckp TAK NAK!!TAK BOLEH!!DOSA!!.apa tuh?..memang LUPA,atau sengaja?...

Yuyue da penat mengadap SESEORANG yang yuyue boleh anggap seorang AYAH bagi yuyue tetapi berlagak BUJANG,MUDA,mengayat anak dara orang,suruh buat sesuatu yang sememangnya TIDAK BOLEH disisi ISLAM..dengan semangat yang follower yuyue bagi,suruh sabar,suruh berhenti..yup!!!..BERHENTI adalah jalan yang terbaik setakat nieyh..tak dapat nak fikir yang ELOK2 lagi pasal kerja nieyh..pasal BOS..

"SAYA DIBERI KERJA SEBAGAI KERANI ATAU SEBAGAI CALON ISTERI?"

yuyue datang temuduga untuk KERJA!!..bukan untuk layan karenah BOS yang eerrrrr...malas nak ckp..nanti ckp yuyue buruk2kan..tapi tuh lar hakikatnya..yuyue rasa RIMAS!!!!..yuyue rimas dengan sikap BOS..yuyue TAK SELESA..yuyue jadi MURUNG bila ingatkan kerja...

Yuyue tak sedap hati..selagi yuyue tak berhenti,selagi tuh yuyue tak tenteram..baru seminggu da rase cmieyh...bayangkan lar nak tunggu lagi 3 minggu cmner..hurm..

8 comments:

kaseh suchi said...

kawen jela yuyu..=)

**NH-Nurul Hidayah** said...

yuyue pown nak kawen gak nieh..myb dye takkan kaco orang da kawen

Ila Aqilah said...

eeeiii..kesian yuyue..mana boleh buat camtu, kan ada etika dalam bekerja..sungguh tak baik itu bos..huhu..be careful yuyue..

**NH-Nurul Hidayah** said...

tahu takpe..da tak tahan daaa :(

Nan said...

Syg, berhenti secepat mungkin... Abg x suke la cmni...

**NH-Nurul Hidayah** said...

da tak kerja lagi daaaaa

Nadya O'Conner said...

sabar ye yuyue..cian kat yuyue..:(

**NH-Nurul Hidayah** said...

da berhenti da syg...ehehehe :)