Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

**my family punyer cara**

haa..pg nieyh aku nk kongsi ngn korang sal my family..setiap orang mempunyai cara yg berlainan untuk tunjukkan kasih syg antara mak/ayah @ anak2,anak2 @ mak/ayah,kakak /abg @ adik2,and adik2 @ kakak/abg..nk tahu cmner cara2 kiteorang luahkan / tunjukkan kasih syg sesama sendiri??yuyue sediakan beberapa list..jom tgok

mak/ayah (umi ngn abi) love @ anak2..n anka2 @ mak n ayah

-walau sebesar mana pown salah kiteorang,memnag dye akan marah2..sape yg xmarah an??tapi last2 ayah yg mintak maaf blik kt kiteorg..dye kata " abi xde niat nk marah2,p tok kebaikan anak2 abi jgk..abi mntak maaf lau anak2 abi terasa ye"..smpai sekarang aku igt..sedeyh weyhh..kiteorh plak rase giler2 bersalah..mula lar BANJIR umah aku ngn air mata..pas tuh ayah akan kis2 dahi kiteorang,pelok kiteorang..;)

-kadang2 aku cm TERASA ngn mak aku dengan cara tegur aku..sampai aku menanges..wahaa..tp ayah aku pegi pujuk n pelok aku..ckp "jgn terasa ngn umi ea..umi tegur nk betolkan kesilapan anak2 dye"..pas tuh dye kis dahi aku,kesat air mata aku..sedeyh bagat time tuh(menaip smbil mencurah2 air mata kau nieyh bile teringat time tuh..uwaaa..T_T..

-Umi/mak aku seorg yg sporting,kiteorg kadang2 maen game same2,...hahaha..p ikot mood dye jgk ler.;))

-pagi2 dyeorang akan kejutkan kami2 bangun pagi(*termasuk aku..agaga)..salunyer mak aku akan kejutkan aku ngn panggil jerp nme aku..lau aku xbgun gak,mak aku akan g kiz2 dahi aku suh bagun..haha..ayah aku pown cm tuh lau kejetkan adik2 laki aku..lau sekali dua xbgun,dye akan pelok n cium2 smpai adik aku rimas n bangun terus xtitow..agaga...cara paling mudah nk kejutkan adik2 aku..anak manje ler katekan..

-walaupown anak2 da besar panjang n sume da kerja..mak n ayah aku akan sentiasa bertanya " da ader wet belanjer??"..haha..nk p keje terasa cm nk g sekolah plak..walaupown time tuh da dapat gaji..wajib dyeorang akan tanyer..

-sebelom kiteorang kuar g keje,dyeorg akan pastikan bibir n pipi dyeorang akan menyentoh pipi n dahi kiteorang..owez!!tiap2 pagi..dari kecik diajar cm tuh,sampai aku da terbiase,lau xsalam n cium mak n ayah aku pagi2,terasa cm der benda yg tertinggal.xaman..xcukup SIFAT..hihihi..

-malam sebelom titow kiteorang da diajar untuk kiss mak n ayah n say GUD NITE...

-walaupown dyeorg nk kuar sekejap or dyeorg nk kuar "dating"(anak2 xikot..2 dyeorg punyer time..ehehe)dyeorg akn pelok n cium kiteorg dulu baru dyeorang kuar..

-time belajar dulu --> kolej : hampir tiap2 hari mak n ayah akan coll tyer khabar aku,cht ke x?da makan ker?makan per?assgmnt da siap ke belom??blajar okeyh??yg penting,mak n ayah salu akan tyer sal wet belanjer..wahaha..wajib tuh..;p..xcaye??tyer ler member2 yuyue yg duk sebilik ngn yuyue dulu..mak n ayah memang salu akan tepown smpaikan dyeorg jeles..wahaa...;p

-time kiteorg muda2 dulu..setiap hari minggu(jumaat) ayah akan wat satu "mesyuarat" tergempar kat bilik dye..haaaa..eh2..hahaha..ayah juz tanyer jerp sal sekolah..cmner belajar??ader per2 masalh kt sekolah??kdg2 dye tgok kiteorg xstdy,dye tyer lar..npe xstdy??ade masalh??..n kiteorg akan ckp lar ape masalh kiteorg n sentle kt ctu jgk..


2 jer kowt dulu..wahaha..

next --------------------->>>

adik @ kakaknyer nieyh...

-tiap2 pagi kiteorg akan borak2 n sebelom g keje,adik laki aku akan berpesan " tutup pintu 2 bile adik xder"..selagi aku xtutup pintu,selagi 2 lar dye xpegi keje..wahaha...syg bebeno adik2 aku kt aku..ehehe

-adik pompuan aku 2 lau sehari xkizz aku xsah..lau aku tgh masak pown dye leyh datang kiz2 aku..kadang2 aku "lempang" ajerp..hahaha..da 2 tgh masak duk gatal2 nk kizz..buang tabiat..hahaha..p kiteorg da biasa(bukan les okeyh)..ngeee

-mcm biasa,kiteorg jgn diajar tok salam2 dulu sebelom kuar umah...kiz pipi n dahi..baru cukup syarat..;))


xtiviti kiteorg lau xder keje

-kiteorg akan berkumpul n borak2..kadang2 kiteorg wt hal sendiri jerp walaupown duk bersebelahan..y??haaa..ayah bace surat khabar --> umi maen game(huhu..jrg tgok mak sape2 maen game an??haa..mak yuyue suke maen game..;p) ---> adik plak maen PS..so memang langsong xtgok kiri kanan..konon2 fokus lam permainan..ngee..yuyue plk duk layan FB,xpown update blog..ehe..

-Kemas umah sama2,bahagikan tugak..cm family org laen gak an..same jerp..ehehe

-g jalan2..2 pown der time RAJIN gak..coz kiteorg suke luangkan masa kt umah jerp..lg mesra kowt..kan2??leyh share2 masalah..

p/s : so xheran lar lau yuyue nieyh cm MANJA cikit an..effect dari layanan mak n ayah yuyue dari kecik..;))


---DONE---

No comments: