Assalamualaikum..Selamat Datang Ke Blog Saya..Harap Memberi Manfaat Kepada Semua :)

Bedak sejuk dengan limau nipis

Photobucket

Limau Nipis


Bedak sejuk



Cara-caranya:


First, potong limau nipis kepada dua bahagian, then perah 1/2 bahagian tu ke dalam bekas.


Lepas tu, ambil lebih kurang 3 atau empat biji kecil bedak sejuk tu, dan hancurkan kat dalam bekas yang ada perahan limau nipis tu. 


kebaikan limau nipis ni ialah:

1. menyingkirkan sel kulit mati – Apabila korang menggosokkan kulit dengan menggunakan limau nipis, ia sebenarnya dapat membantu untuk menanggalkan sel kulit mati yang masih melekat pada tubuh.


2. Mengurangkan kedutan – Khasiat limau nipis juga dapat membantu sebagai bahan awet muda terhadap kulit.


3. Melembapkan kulit -Sekiranya korang mempunyai masalah kulit kering , cubalah rawatan yang menggunakan limau nipis pula. Ini kerana khasiatnya mampu untuk membantu melembapkan lagi kulit korang.

4. Menghilangkan masalah kelemumur – Limau nipis bukan sahaja baik untuk kulit biasa sahaja, tetapi ia juga berkhasiat terhadap kulit kepala korang. Khasiat yang berada didalamnya dapat membantu untuk menghilangkan masalah kelemumur.


5. Menyegarkan lagi kesihatan kuku – Sekiranya kuku korang direndam didalam jus limau nipis, ia dapat membantu untuk menyinarkan lagi kilauan kuku korang. Selain daripada itu, khasiat yang berada didalam jus limau nipis juga dapat membantu untuk rawatan kuku seperti masalah cekam dan sebagainya.

No comments: